Feestdagen onder de zon.

4 januari 2015 - Si Racha, Thailand

Het is 'windy season' in Thailand. Dat betekend dat het weer op dit moment is goed te vergelijken met de mooie zomerdagen in Nederland, erg aangenaam. Het klimaat hier was een van mijn redenen om hier heen te komen. Ik kon geen nadeel zien in het overslaan van een Nederlandse winter en die blijken er natuurlijk ook niet te zijn, hahaha. Ja, ik ben nog altijd zeer tevreden met mijn beslissing.

Lieve familie en vrienden, waar waren jullie nou met kerst en oud en nieuw? Helemaal aan de andere kant van de wereld... (in de kou, muhaha) Het is wel vreemd hoor en ik mis jullie wel.... Gelukkig hebben we tegenwoordig internet, hierdoor lijkt de afstand minder groot. Daarnaast heb ik een hele lading brieven en kaarten mogen openen, voor kerst en oud&nieuw, geschreven door mijn geliefde vriendinnen gekregen. Hierdoor voelde het voor mij als een dubbele kerst en een dubbele jaarwisseling. Dubbel liefde.

Kerst werd hier op traditionele westerse wijze gevierd. Er was een kerstboom met cadeautjes, een kerst spelletje en een uitgebreid kerstdiner met kalkoen en kerstpudding. Voor de cadeautjes hebben we ‘secret santa’ gedaan. De cliënten en alle collega's hebben onderling loodjes getrokken en iedereen heeft voor een budget van 500 bath (€12,50) cadeautjes gekocht. Toen we ze eindelijk mochten open maken voelde ik me als een klein kind zo gelukkig. Traditiegetrouw vier ik thuis Sinterklaas met cadeautjes en met kerst gaan we alleen uit eten. Dus het was leuk om voor de afwisseling geen Sinterklaas maar wel kerst te vieren!

Voor Oud&Nieuw ben ik naar Pataya afgerezen. Pataya ligt hier ongeveer een uur rijden vandaan. Voor de lezer die dit plaatsje niet kent, Pataya staat bekend staat om de prostitutie en de ladyboys. Het zit vol met clubs, massage salons, karaoke bars en restaurants waar je ook ‘naar boven kan’. Een straat genaamd Walkingstreet vind je hier ook. Dit is de grootste uitgaansstraat die ik ooit heb gezien, het is club na club na club en er lijkt geen einde aan te komen. Om twaalf uur was ik op het strand. Daar heb ik prachtige vuurwerkshow, die heel dichtbij werd afgevuurd, kunnen bewonderen. Na afloop was het natuurlijk hoogtijd om alle clubs te gaan bekijken. We zijn naar verschillende clubs en gogo bars geweest waar ik me kostelijk heb vermaakt. We vervolgden onze weg met een cocktail in de hand naar ‘song 6’ en ‘song 7’ de straten waar de ladyboys uithangen. Het was een pleuris eind lopen en gek genoeg was alles gesloten, geen ladyboy te zien... In de enige bar die wel open was hebben lichtelijk teleurgesteld onze laatste borrel gedronken.

Na een goede nachtrust heb ik de eerste dag van het nieuwe jaar heb ik op het strand vertoeft. Met een borrel en hapjes heb ik de hele dag onder een parasol in een strandstoel gehangen. Ik hoop natuurlijk dat jullie ook een mooie kerst en een bruisende jaarwisseling hebben gehad.

Ik mis jullie, heel veel liefs vanuit Thailand.

1. Ashley:
    4 januari 2015
    geniet ervan neriss we missen je ook♡
  2. Laura:
    10 januari 2015
    Zo te lezen heb je heerlijke Kerstdagen gehad en een heel anders maar geweldig oud- en nieuw op het strand doorgebracht. Hier geen echt Kerstweer, maar gewoon ouderwets gezellig Nederlands Kerstfeest met kinderen en kleinkinderen, zoals je weet zij dat er inmiddels heel veel.
    Ik wens jou een geweldig jaar toe en na deze start kan dat niet misgaan. Liefs en verder heel plezier en mooie ervaringen in Thailand.