Samen op avontuur.

5 maart 2015 - Si Racha, Thailand

Helemaal vanaf de andere kant van de wereld is ze hier heen gekomen. Ondanks angsten en onzekerheden is ze op het vliegtuig naar Thailand gestapt. Al lang geleden hoorde ik het haar zeggen: 'Ik kom je opzoeken!' 'Ja ja' dacht ik, eerst zien dan geloven. Maar nu is ze dan toch echt hier, ze is haar belofte nagekomen, mijn Dory.

Ik en Chanel noemen elkaar Dory van wege onze fysieke gelijkenis met Dory. Nu vraag je je vast af wie Dory is. Het is een hoofdkarakters uit de animatiefilm Finding Nemo, een van mijn favoriete films. Wie deze film gezien hebben weten dat het één groot avontuur is. Het is een verhaal vol humor, wijze lessen en geweldige persoonlijkheden.

Net als mijn avontuur hier vol zit met humor, wijze lessen en geweldige persoonlijkheden. Het is een ervaring die lastig onder woorden te brengen is. Maar nu heb ik mijn lieve vriendinnetje hier en kan ik de ervaring delen. Ze heeft hier nu bijna een week doorgebracht en we hebben samen geweldige dagen achter de rug en een heel avontuur voor de boeg liggen.

Een paar dagen geleden zijn we op pad geweest met een Thaise familie. Ik ken ze al een tijdje omdat ze hier een heel schattig restaurantje hebben aan de overkant van de straat genaamd ‘The Sea of Love’. Al een tijd lang bieden ze me aan om een dagje mee op stap te gaan en nu Chanel hier is was het perfecte moment om die aanbieding met open armen aan te ontvangen. We hadden geen idee wat we precies zouden gaan doen. Als ik het aan Blue – de eigenaar – vroeg dan zei hij: “We gaan op food-tour”. Wat je mij natuurlijk geen twee keer hoeft te zeggen. Afgelopen maandagochtend was het dus zo ver, om 10 uur 's ochtends hadden we afgesproken bij The Sea of Love. In de auto kwamen we er achter we voor onze ‘food-tour’ naar Pataya zouden gaan. Zoals jullie misschien wel weten staat Pataya bekend om feesten, prostitutie en ladyboy’s. Maar daar hebben we deze dag niks van meegekregen. We hebben de mooie kant van Pataya mogen zien en we hebben vooral heel veel gegeten! Onderweg zijn we ergens gestopt om te ‘ontbijten’ Blue heeft wel 12 (zojuist geteld, rijst is er niet bij inbegrepen) warme gerechten bestelde. Voor 4 ½ persoon: Ik, Chanel, Blue, zijn vrouw en hun baby met de naam Tunglike. Dus met gevulde buikjes zijn we aan onze dag begonnen en we hebben geen moment stil gezeten. We hebben de prachtigste tempels gezien, een gigantische afbeelding van een Boedha op een bergwand bekeken, van het uitzicht vanaf een berg over heel Pataya genoten, de lekkerste Mango en Sticky rijst ooit gegeten. Later op de avond zijn we naar een traditionele Thaise markt geweest waar ik natuurlijk nog meer eten heb gekocht. Moe, gevuld en tevreden zijn we weer naar Hope gegaan. Het was een dag die ik nooit zelf had kunnen organiseren, en het was een dag die ik nooit meer zal vergeten en onmogelijk kan vergeten omdat er zo gigantisch veel foto’s zijn gemaakt waarvan er een selectie op Facebook te vinden is.

Dit is mijn leven op dit moment, in een notendop, dat wel. Maar het einde is nog niet in zicht, morgenochtend vroeg vertrekken Dory & Dory richting Bangkok waar we een nacht doorbrengen en onze weg vervolgen naar Koh Chang. Het avontuur wordt vervolgd...

1. Laura:
    8 maart 2015
    Wat geweldig, dat een vriendin in Nederland belooft ´lang´te komen in Thailand. Beloftes, die snel gemaakt worden en vaak ook snel vergeten, maar dit keer niet. Geweldig en chapeau voor je vriendin Chanel!